Pozycjonowanie można podzielić na kilka typów, zależnych od specyfiki firmy oraz jej odbiorców:
Pozycjonowanie szerokie (long tail)
Usługa premium, która ma na celu dotarcie do klientów z całej Polski, bazuje na ogólnych frazach, a jej efektywność wspierana jest przez działania dodatkowe, takie jak content marketing, inbound marketing czy działania w mediach społecznościowych.
Pozycjonowanie lokalne i regionalne
Przeznaczone jest dla firm działających na rynku lokalnym, pozycje strony budowane są na frazy wskazujące lokalizację, jednak w efekcie strona wyświetla się także na frazy ogólne, ale tylko użytkownikom z okolicy, w ramach działań dodatkowych prowadzona jest optymalizacja mapki Google oraz profilu Google Moja Firma. Dobrym przykładem jest Pozycjonowanie Poznań, Pozycjonowanie Warszawa, itp.
Pozycjonowanie stron mobilnych (mobilne)
koncentruje się na optymalizacji strony z myślą o użytkownikach urządzeń mobilnych, w ostatnim czasie jest to istotna kwestia, ponieważ pozycja strony na urządzeniach stacjonarnych budowana jest także w oparciu o jej jakość na urządzeniach mobilnych.
Pozycjonowanie sklepów internetowych
Działanie przeznaczone dla specyficznego typu stron – sklepów, które często posiadają w ofercie tysiące różnych produktów, pozycjonowanie dla e-commerce wymaga dużego nakładu pracy, m.in. w zakresie optymalizacji opisów produktów oraz poprawienia użyteczności strony.
Pozycjonowanie okresowe (czasowe)
Pozycjonowanie jest procesem długoterminowym niż krótkoterminowym, dlatego najlepszy efekt przynoszą systematycznie a nie jednorazowe działania. Dotyczy to również branż sezonowych, ponieważ działania podejmowane na ostatnią chwilę mogą nie przynieść oczekiwanych rezultatów.